Logo en huisstijl: Macova kiest voor Spitsdesign
In samenspraak met de klant werd er geopteerd voor een grondige restyle van het logo en de huisstijl. Het ontwerp van de huisstijl ligt in lijn met de oudere huisstijl. De regenboog-strook moest bvb. blijven. Het logo heeft een stijlvolle, strakke en moderne uitstraling gekregen, zonder daarom saai of schreeuwerig te zijn. De “less is more” visie, werkt ook hier. Voor het lettertype werd een eigentijds en strak schreefloos font gekozen. Het kleurenpalet bestaat uit vinnige kleuren, dit accentueert het innovatieve karakter van Macova. Spitsdesign ontwierp en regelde ook de bedrijfskleding, de werfdoeken en de belettering van het wagenpark.
Het logo wordt vectoriëel aangemaakt, zowel in CMYK, RGB als in PMS (Pantone). Zo kan je er zeker van zijn dat het consistent blijft, zowel voor scherm-toepassingen als voor druk of print-toepassingen.
Macova is een familiebedrijf met een 20-jarige traditie in de verkoop van elektrische installatie –en verlichtingsmaterialen. Uit deze verkoop groeide de vraag om, in hoofdzaak, de verkochte verlichtingsmaterialen te monteren en aan te sluiten. Vaak voert Macova hierbij ook kleine aanpassingen of renovaties aan de elektrische installaties uit waardoor dan weer de vraag groeide naar een totale elektrische renovatie –of nieuwbouw installaties al dan niet met domoticatoepassingen. Macova is heel erg “No nonsense”, dat voel je ook in de grafische ontwerpen.